keskiviikko 9. joulukuuta 2015

9. joulukuuta 2015

Sisäänkäynti
(kuva lainattu Velofixin nettisivulta.)

Hyvä palvelu

Asia, mikä saa aina hyvälle mielelle, on hyvä palvelu. Mielummin asioin paikoissa, joissa saa palvelua pyteettömästi, kuin niissä, joissa tunnen olevani rasite palvelun tuottajalle. Toisaalta yliyrittäminen ärsyttää helposti. Tulee vaivautunut olo. 



Haluan jakaa hyvän asiakaskokemuksen (ja virtuaalisen ruusun yrittäjälle), jonka olen kokenut tässä parin viime viikon aikana: Pyöräni vaihteisto kaipasi huoltoa ja päätin, että laitatan siihen nastarenkaat, koska työmatka on pitkä ja aion pyöräillä töihin koko talven. 

Syksymmällä postilaatikossa oli kortti, jossa oli uuden pyörähuolto Velofix:in yhteystiedot. Tämä yritys aloitti toimintansa tänä vuonna täällä Riksussa ja päätin tuolloin pistää kortin jääkaapin oveen odottamaan, että saan aikaiseksi viedä pyöräni huoltoon. Kun vedin kunnon lipat pyörän kanssa ensimmäisillä liukkailla tuli aika toimia. Kylki turvonneena ja mustana oli aika helppo päättää, että aika on juurikin nyt. 

Pyörä huollettiin sovitussa ajassa ja kun menin hakemaan sitä, oli se kuin uusi. Se oli pesty ja puunattu niin, että häikäisi. Tämä ei ole mikään itsestään selvyys, koska aiemmissa huolloissa kukaan ei ollut sitä kokonaan puhdistanut. Poljin pyörän kotiin noin kolmen kilometrin matkan ja laitoin pyörävarastoon. Sitten iski flunssa ja polkemisessa tuli kahden viikon tauko. Kun lähdin pyörällä ensimmäistä kertaa töihin tuon tauon jälkeen, kaikki toimi kuin unelma, kunnes tulin viimeiseen ylämäkeen ennen työpaikkaa. Nousin polkemaan muutaman polkaisun seisaaltaan ja tajusin, että eturengas painui kasaan. 

Töissä kokeilimme pitääkö pyörä ilmaa, mutta se ei arvatenkaan sitä pitänyt. Koska tiesin samaisen pyörähuoltomiehen asuvan lähellä työpaikkaani laitoin hänelle viestin, että pystyisikö hän ottamaan pyörän kyytiinsä ja viemään uudeleen korjattavaksi. (Toisaalta kävi mielessä, että onkohan rengas viallinen, kun ekalla kunnon reissulla tuli ongelmia.) Huolto ei ole auki maanantaisin, mikä päivä sattui juurikin olemaan. Tästä huolimatta sain viestin, että pyörä noudetaan illan aikana. Hetken kuluttua sain soiton, että huoltomies on työpaikkani pihassa ja voi korjata sen autossaan saman tien. Ei siinä kauhean kauaa nokka tuhissut, kun pyörä oli kunnossa. Hiekoitussoran teräväksi hioutunut palanen oli onnistunut porautumaan ulkorenkaaseen ja seisaalta polkeminen oli se viimeinen niitti, joka tuuppasi terävän reunan läpi sisäkumistakin. 

Maksun sain hoitaa seuravana päivänä. Ja sain polkea pyörällä takaisin kotiin töiden jälkeen, ilman erityisjärjestelyjä.

Palvelu oli mielestäni aivan loistavaa! Kiitos Velofixin Mika! Voin suositella Velofixiä kaikille, jotka Riihimäen seudulla pyöräilevät! 

Kerro hyvän mielen asikaskokemuksestasi kommentoimalla tähän tekstiin tai Facebookissa! Kiitos!



Ei kommentteja: